Friday, December 17, 2010

Sahabat kita..

Selalunya bila bersahabat..kadangkala kita akan rasa yang kawan kita itu tak menghargai kita..mulalah rasa sakit hatilah,rasa nak putus kawanlah,marah,sedih,macam-macamlah..
Manusia adalah sebaik-baik ciptaan Allah..tapi kita jarang guna otak kita..cuba fikir sehabis baik,kenapa kawan kita buat kita macam itu? Kenapa kita tak dihargai padahal dah banyak kita buat untuk kawan kita..salah siapa sebenarnya?kita ke?..bukan kawan kita ke yang salah? Kan dia yang tak menghargai kita?fikir!!! fikir!!!...salah siapa haa….?!!
Sebenarnya..sebab kawan kita atau sesiapa je yang tak hargai dan sayang kat kita adalah berpunca daripada diri kita sendiri yang tak menghargai ’someone’ yang selalu ada time kita susah atau senang..kita selalu lupa kat ‘Dia’..kita seronok luangkan masa dengan orang lain padahal ‘Dia’ dah banyak berkorban untuk kita..bila ‘Dia’ nak jumpa kita,kita lari..kita tunjuk kita tak suka..kita jumpa ‘Dia’ lambat-lambat..jumpa sekejap giler..
Siapa ‘Dia’ ni? ‘Dia’ adalah sahabat setia kita! Tapi kita jarang hargai ‘Dia’..macam mana kita nak kawan kita hargai kita padahal kita bukan main susah lagi nak hargai ‘Dia’..
Sebenarnya..ALLAH TA’ALA adalah ‘Dia’ dalam cerita ini…!!!

No comments:

Post a Comment